Drodzy Młodzi Profesjonaliści,

Ogłaszamy X jubileuszową edycję Krajowego Konkursu dla Młodych Profesjonalistów 2025. Konkurs ma na celu wyróżnić osoby, które w przyszłości staną się liderami naszej branży, a także promować zawód Inżyniera Konsultanta jako bardzo różnorodną i atrakcyjną ścieżkę kariery. Konkurs przewidziany jest dla osób, które uczestniczyły lub uczestniczą w realizacji nowatorskich i ciekawych projektów, które w trakcie realizacji ww. projektów przyczyniły się np. do wprowadzenia rozwiązań technologicznych poprawiających parametry wykonania projektu, optymalizacji czasu realizacji projektu, optymalizacji kosztów projektu, poprawy organizacji pracy przy realizacji projektu.

Zasady udziału:
Udział w konkursie mogą wziąć wszyscy Młodzi Profesjonaliści, czyli aktywne zawodowo osoby, które w 2025 roku nie mają ukończonego 40 roku życia. Ponieważ otwieramy się na wszystkich Młodych Profesjonalistów, warto zaznaczyć, że aby wziąć udział w konkursie, nie trzeba być członkiem SIDiR. Nadesłane prace konkursowe będą oceniane przez Kapitułę Konkursową złożoną z wybitnych polskich inżynierów, inżynierów konsultantów, naukowców oraz członków Zarządu SIDiR. Na Wasze zgłoszenia czekamy do dnia 30.09.2025 r.

Ogłoszenie wyników i nagrody:
Dla najwyżej ocenionej pracy konkursowej przewidziano nagrodę pieniężną w wysokości 10.000 zł. Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi w trakcie XIII edycji Konferencji SIDiR w Warszawie (21-22 października 2025 r.). Ponadto, wszyscy laureaci konkursu będą mogli opublikować swoje prace w formie artykułu na łamach Biuletynu Konsultant oraz będą mieli zapewniony darmowy wstęp na XIII edycję Konferencji SIDiR. Ale na tym nie koniec. Nagrodzone prace będą miały zagwarantowane miejsce wśród prac, które SIDiR ma prawo zgłosić do przyszłorocznej edycji międzynarodowego konkursu EFCA Future Leaders 2026.

Miło nam poinformować, że tegoroczną edycję Konkursu objęli patronatem: Polska Izba Inżynierów Budownictwa, Politechnika Warszawska, Politechnika Krakowska, Polski Związek Pracodawców Budownictwa, Stowarzyszenie Kosztorysantów Budowlanych, Stump Franki Sp. z o.o., Związek Ogólnopolski Projektantów i Inżynierów, Wydawnictwo Inżynieria Sp. z o.o., Wydawnictwo Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa Sp. z o.o., BIM Klaster.

Patron honorowy

Patroni naukowi

Patroni wspierający

Patroni medialni

dr inż. Grzegorz Piskorz
Wiceprezes Zarządu
Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców
Przewodniczący Grupy Młodych Profesjonalistów SIDiR

Materiały do pobrania:

ZaproszenieZgłoszenieRegulamin
Dr inż.  Grzegorz Piskorz

Przewodniczący Kapituły Konkursowej

Wiceprezes Zarządu SIDiR – Przewodniczący Koła Młodych Profesjonalistów SIDiR

Zwycięzca I edycji Krajowego Konkursu dla Młodych Profesjonalistów w 2015 roku, zdobył wyróżnienie w IX edycji Konkursu EFCA Young Professionals Competition w 2016 roku.

Absolwent studiów magistersko-inżynierskich Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie oraz studiów doktoranckich Politechniki Krakowskiej w Krakowie. Ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami Krakowskiej Szkole Biznesu przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, zarządzania kosztami przedsięwzięcia budowlanego, procedur FIDIC z uwzględnieniem prawa zamówień publicznych i zarządzania BHP w budownictwie. Obecnie słuchacz na studiach podyplomowych na kierunku Master of Business Administration (MBA w Budownictwie) na Uczelni Łazarskiego w Warszawie.

Specjalizuje się w doradztwie inżynierskim i kontraktowym. Jest ekspertem w dziedzinie analizy opóźnień w realizacji kontraktów budowlanych. Posiada doświadczenie biorąc udział przy realizacji kontraktów infrastrukturalnych opartych na Prawie Zamówień Publicznych oraz Warunkach Kontraktowych FIDIC.

Jest czynnym członkiem Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa i Świętokrzyskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Posiada uprawnienia do kierowania i nadzorowania robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, mostowej i drogowej. Obecnie Wiceprezes Zarządu Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców (SIDIR).

Wykładowca na studiach podyplomowych przedmiotów z zakresu zarządzania w budownictwie.

Uczestnik i prelegent konferencji branżowych i naukowych oraz autor publikacji z obszaru zarządzania w budownictwie. Członek Kolegium Redakcyjnego Biuletynu „Konsultant” wydawanego przez SIDiR.

Propagator innowacyjnych technologii w budownictwie i promotor młodych talentów branży budowlanej i consultingowej.
Dr inż. Marzena Lendo-Siwicka Dr inż. Krzysztof Kaczorek

Specjalista z zakresu inżynierii lądowej, szczególnie technologii i organizacji robót budowlanych oraz BHP. Absolwent Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał tytuł doktora nauk inżynieryjno-technicznych w 2019 roku. Aktualnie pracuje jako adiunkt na Wydziale Inżynierii Lądowej PW oraz pełni funkcję Dyrektora Centrum Analiz Budowlanych Instytutu Badań Stosowanych. Autor ponad 70 publikacji naukowych i 130 ekspertyz na zlecenie podmiotów państwowych i prywatnych. Kieruje studiami podyplomowymi „BHP w Budownictwie” oraz „ESG w Budownictwie”. Aktywny w środowiskach branżowych, m.in. jako ekspert Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa oraz Prezes Polskiego Towarzystwa Politechnicznego. Jego doświadczenie obejmuje także koordynację prac związanych z analizami budowlanymi, rozwiązywaniem sporów oraz weryfikacją i audytem kontraktów budowlanych. Od 2024 roku Członek Rady Ochrony Pracy XII Kadencji.

Dr inż. Marzena Lendo-Siwicka Dr inż. Marzena Lendo-Siwicka

Dr Nauk Technicznych w dyscyplinie Budownictwo. Pracownik naukowo-dydaktyczny Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Instytutu Inżynierii Lądowej. W latach 2017- 2019 Kierownik zakładu Technologii i Organizacji Robót Inżynieryjnych, następnie do roku 2024 Kierownik Katedry Hydrotechniki, Technologii i Organizacji Robót.

Od roku 2016 Członek Komitetu Ekonomiki Budownictwa PZITB a od roku 2024 przewodnicząca wymienionego Komitetu. Od 2018 roku członek Stowarzyszenia Kosztorysantów Budowlanych. Obecnie Prezes Stowarzyszenia Kosztorysantów Budowlanych.

Posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Członek Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.

Autorka licznych publikacji z zakresy procesu inwestycyjnego, zamówień na roboty budowlane, kalkulacji kosztów w budownictwie. Aktywnie uczestniczy w krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych. Jest wykładowcą na kierunkach Budownictwo, Inżynieria Środowiska, Inżynieria i Gospodarka Wodna na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych oraz na studiach podyplomowych związanych z oceną energetyczną budynków a także zarządzaniem nieruchomościami, oraz trenerem z zakresu kosztorysowania. Opiekun prac dyplomowych: inżynierskich i magisterskich.

Dr hab. inż. Agnieszka Leśniak, prof. PK

Pracownik naukowo-dydaktyczny zatrudniony od 1998 roku, obecnie na stanowisku profesora nadzwyczajnego, w Katedrze Zarządzania w Budownictwie na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej. Autorka ponad 100 publikacji z obszaru zarządzania w budownictwie, zamówień na roboty budowlane, kalkulacji kosztów w budownictwie i modelowana procesów decyzyjnych wykonawców budowlanych z wykorzystaniem metod matematycznych i sztucznej inteligencji. Współautorka dwóch książek z zakresu oszacowań kosztowych i przygotowania dokumentacji przetargowej na roboty budowlane. W jej dorobku znajduje się także monografia naukowa z dotycząca modelowania procesów decyzyjnych w budownictwie. Aktywnie uczestniczy w krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych prezentując swoje osiągnięcia. Trzykrotnie uczestniczyła w stażach zagranicznych w Irlandii, Wielkiej Brytanii i USA, a w Niemczech praktykowała jako profesor wizytujący. Jest wykładowcą na kierunku Budownictwo na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych. Opiekun prac dyplomowych: inżynierskich i magisterskich. Promotor i recenzent prac doktorskich a także postępowań habilitacyjnych z obszaru inżynierii przedsięwzięć budowlanych. W 2019 otrzymała nagrodę PZITB im. Profesora Aleksandra Dyżewskiego za całokształt działalności zawodowej w kategorii za osiągnięcia naukowe w zakresie doskonalenia procesu inwestycyjno-budowlanego. Kierownik, a także wykładowca na studiach podyplomowych związanych z rynkiem zamówień publicznych i Warunkami Kontraktowymi FIDIC. Opracowuje ekspertyzy i opinie dotyczące realizacji przedsięwzięć budowlanych. Pełni funkcję prodziekana Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej w kadencji 2021 – 2024.
mgr inż. Wojciech Poręba

Przewodniczący Okręgowej Rady Lubuskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa

Członek Krajowej Rady PIIB oraz Przewodniczący Rady Młodych przy KR PIIB

Posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej; inżynieryjnej-hydrotechnicznej wraz ze specjalizacją techniczną obiekty hydrotechniczne śródlądowe; inżynieryjnej-drogowej; inżynieryjnej-mostowej oraz uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności: inżynieryjnej-hydrotechnicznej.

W ostatnich latach kierował między innymi budowami: „Remont płyt przelewu stokowego Zapory Wodnej Niedzica”, „Modernizacja Ekranu Zapory Czołowej Zbiornika Wodnego Jeziorsko” czy obecnie „Modernizacja Zbiornika Górnego Elektrowni Szczytowo-Pompowej Żar”
Jan Styliński Jan Styliński

Adwokat, prezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa, v-ce prezes Polskiego Klastra Eksporterów Budownictwa, v-ce przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich, członek stały Komitetu Monitorującego Program FENIKS, członek Rady Zamówień Publicznych.

Specjalizuje się w rynku budowlanym i procesie inwestycyjnym, w szczególności w projektach koncesji na roboty budowlane, Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, umowach FIDIC, procedurach przetargowych i regulacjach rynku budowlanego. Prowadził oraz był doradcą w kilkudziesięciu dużych projektach inwestycyjnych, w dużej mierze w modelu PPP w sektorach takich jak autostrady, drogi, parkingi, gospodarka odpadami i spalarnie, akademiki studenckie, mieszkania socjalne, budownictwo socjalne. Doradzał także w ramach standardowych zamówień publicznych, w projektach takich jak budowa drugiej linii metra w Warszawie, modernizacja Centrum Sztuki Filmowej we Wrocławiu czy realizacji terminala LNG w Świnoujściu.

Autor kilkudziesięciu artykułów, komentarzy i opinii na temat sytuacji i wyzwań polskiego rynku budowlanego i inwestycyjnego, panelista i prelegent na najważniejszych branżowych oraz ogólnogospodarczych kongresach i konferencjach.

Jan jest ponadto członkiem Rady Ekspertów ds. Drogowych przy Ministrze Infrastruktury RP, członkiem zespołu ekspertów Ministra Inwestycji i Rozwoju RP ds. opracowania polityki PPP oraz zmian legislacyjnych w tym zakresie. W 2019 został powołany przez Ministra Przedsiębiorczości i Technologii w skład Rady Zamówień Publicznych przy UZP. Pełni także funkcję członka Zespołu Trójstronnego ds. Budownictwa i Gospodarki przy Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku MŚP.

Założyciel i przewodniczący Rady Stowarzyszenia ASEMEA, wspierającego rozwój relacji biznesowych rynku polskiego z przedsiębiorcami z Azji, Bliskiego Wschodu i Afryki, członek Izby Adwokackiej w Warszawie.
Paweł Zejer

Inżynier Konsultant, członek zwyczajny SIDiR

Absolwent Politechniki Łódzkiej, Wydziału Architektury, Budownictwa i Inżynierii Środowiska (1995) oraz Wydziału Zarządzania i Organizacji (1995).

Od początku kariery zawodowej zainteresowany szeroko rozumianym zarządzaniem projektami infrastrukturalnymi. Współpracując z dużymi firmami inżynierskimi miał okazję kierować jak i brać udział w przygotowaniu i realizacji znaczących projektów.

W latach 1995-2002 zaangażowany w przygotowanie i monitorowanie realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. W latach 2002-2003 zdobywał praktykę międzynarodową pracując w firmie Scott Wilson w Wielkiej Brytanii, projektując infrastrukturę jak również biorąc udział w opracowywaniu strategii holdingu na przyszłość. Po powrocie do kraju do roku 2006 zarządza przygotowaniem kilkudziesięciu projektów infrastrukturalnych do finansowania  ze środków międzynarodowych instytucji finansowych. Obecnie kieruje wielobranżowymi zespołami projektowymi w sektorze kolejowym oraz wspiera swoich klientów w zakresie zarządzania projektami i kontraktami. W tym samym czasie jest zaangażowany w wiele procedur rozjemczych jako ekspert i rozjemca. Opracował wiele niezależnych opinii na zlecenie sądu arbitrażowego lub przedsiębiorstw, które oczekiwały niezależnej opinii w zakresie ekonomii, zarządzania oraz aspektów technicznych.

Jest rozjemcą oraz arbitrem z listy Sądu Arbitrażowego przy SIDiR. Jest autorem wielu publikacji z zakresu ekonomii kontraktów oraz zarządzania nimi.  Wykłada na studiach podyplomowych na Politechnice Wrocławskiej, Politechnice Poznańskiej, Politechnice Krakowskiej oraz Szkole Głównej Handlowej przedmioty związane z zarządzaniem projektami oraz kontraktami FIDIC. Jest certyfikowanym trenerem z listy SIDiR.    W latach 2008-2012 pełnił funkcję Członka Zarządu SIDiR, a po dwu letniej przerwie wrócił do Zarządu, w latach 2014-2018 pełnił funkcję vice Prezesa Zarządu Stowarzyszenia. W okresie od 2013 do 2019 roku pełnił funkcję Członka Zarządu EFCA  (European Federation of Consulting Associations), która zrzesza europejskie stowarzyszenia inżynierów konsultantów a jednocześnie reprezentuje FIDIC w Europie.