Praktyczne aspekty opracowywania harmonogramów rzeczowo-finansowych

dla kontraktów budowlanych z wykorzystaniem oprogramowania MS Project

20 - 21.02.2025, Warszawa

Korzyści

Nauczysz się jak wykorzystać MS Project do opracowania poprawnego harmonogramu rzeczowo-finansowego dla kontraktów budowlanych.

Dowiesz się, jak poprawnie opracować harmonogram rzeczowo-finansowy, żeby korzystać z niego na etapie realizacji kontraktu budowlanego i postępowań sądowych.

Poznasz metody analizy opóźnień i opracowania harmonogramu roszczeniowego.

Program

Moduł 1 – Planowanie robót i monitoring

  • Podstawowe pojęcia i znaczenie harmonogramu
  • 7 kroków podczas opracowywania harmonogramu robót
  • Podstawowe cele
  • Błędy w opracowywaniu harmonogramu
  • Monitoring

Moduł 2 – MS Project w harmonogramach budowlanych – warsztat

  • Tworzenie szablonu (ustawienia, formatowanie)
  • Definiowanie czasu pracy i okresu realizacji projektu
  • Tworzenie listy zadań
  • Właściwości harmonogramu
  • Tworzenie struktury WBS
  • Współzależność zadań i tworzenie relacji
  • Ograniczenia czasowe
  • Zasoby
  • Ścieżka krytyczna
  • Przeroby
  • Śledzenie postępu robót/zmian
  • Ustawienia wydruku

Moduł 3 – Strategia harmonogramowania

  • Zapisy umowne dotyczące harmonogramowania
  • Aktualizacja harmonogramu
  • Metody analizy opóźnień
  • Założenia roszczeniowe
  • Opracowywanie harmonogramu roszczeniowego i analiza wpływu opóźnień na terminy – case study

Metodyka

  • Przedstawienie zagadnień teoretycznych
  • Warsztaty z harmonogramowania w MS Project na podstawie jednego z kontraktów budowlanych
  • Odpowiedzi na pytania uczestników

Wymagania

Posiadanie przez uczestników laptopów z oprogramowaniem MS Project

Prowadzący

Święchowicz Marta

Święchowicz Marta

Absolwentka Wydziału Budownictwa i Architektury Politechniki Częstochowskiej (Wydział Budownictwa, specjalność Konstrukcje Budowlane) oraz studiów podyplomowych „Międzynarodowe Procedury Organizacji Inwestycji wg FIDIC” na Politechnice Wrocławskiej i „BIM – modelowanie i zarządzanie informacją o obiektach, infrastrukturze i procesach budowlanych” na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Członek zwyczajny Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców (SIDiR).

Posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń.

Od kilkunastu lat zaangażowana w realizację kontraktów infrastrukturalnych, w szczególności w zakresie zarządzania roszczeniami i harmonogramowania.

Prowadzi szkolenia z zakresu harmonogramowania z wykorzystaniem MS Project.

Autorka lub współautorka ekspertyz dla podmiotów prywatnych oraz Sądu Arbitrażowego w zakresie wpływu uwarunkowań zewnętrznych na czas realizacji kontraktów.

Święchowicz Marta

Absolwentka Wydziału Budownictwa i Architektury Politechniki Częstochowskiej (Wydział Budownictwa, specjalność Konstrukcje Budowlane) oraz studiów podyplomowych „Międzynarodowe Procedury Organizacji Inwestycji wg FIDIC” na Politechnice Wrocławskiej i „BIM – modelowanie i zarządzanie informacją o obiektach, infrastrukturze i procesach budowlanych” na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Członek zwyczajny Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców (SIDiR).

Posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń.

Od kilkunastu lat zaangażowana w realizację kontraktów infrastrukturalnych, w szczególności w zakresie zarządzania roszczeniami i harmonogramowania.

Prowadzi szkolenia z zakresu harmonogramowania z wykorzystaniem MS Project.

Autorka lub współautorka ekspertyz dla podmiotów prywatnych oraz Sądu Arbitrażowego w zakresie wpływu uwarunkowań zewnętrznych na czas realizacji kontraktów.

Prowadzi szkolenia

Praktyczne aspekty opracowywania harmonogramów rzeczowo-finansowych dla kontraktów budowlanych z wykorzystaniem oprogramowania MS Project

Przebyte szkolenia

Szkolenia z zakresu obsługi i wykorzystania MS Project w planowaniu i zarządzaniu projektami

Publikacje

Artykuł „Harmonogram robót w świetle warunków kontraktowych FIDIC” w Biuletynie Konsultant (Maj 2012)

Miejsce szkolenia

ul. Trębacka 4 lok. 404 (4 piętro) Warszawa.

Możliwość parkowania samochodów na ulicy bezpośrednio przed budynkiem i sąsiednich ulicach. Duży ogólnodostępny parking, przed Teatrem Wielkim, znajduje się w odległości około 200m.

Uwaga! parkowanie w strefie płatnego parkowania.

Bezpośrednio przed budynkiem znajduje się pętla autobusowa, wyszukiwarka połączeń ZTM.

Rejestracja on-line

* Pola wymagane

Dane do wystawienia faktury VAT:
Cena netto
1700 zł
Brutto (23% VAT): 2091 zł

Rejestracja on-line Rejestracja druk Korzyści Program Metodyka Wymagania Prowadzący Miejsce szkolenia

Numer konta:

26 1910 1048 2252 0362 5222 0001