Komunikacja językiem FIDIC-a.

Roszczenia, polecenia Inżyniera oraz umiejętność znalezienia dialogu

Szkolenie jednodniowe

Korzyści

Nauczysz się, jak profesjonalnie formułować roszczenia, aby były zgodne z wymogami umów FIDIC i przekonywały stronę przeciwną.
Dowiesz się, jak minimalizować ryzyko roszczeń i konfliktów – poznasz strategie i techniki, które pomogą Ci unikać sporów lub rozwiązywać je w sposób konstruktywny, co może przynieść znaczne oszczędności czasu i zasobów.
Poznasz przebieg procedury roszczeniowej krok po kroku oraz zrozumiesz, jakie konsekwencje mają polecenia inżyniera kontraktu na przebieg projektu oraz ewentualne roszczenia.

Program

Moduł 1 – Roszczenia Wykonawcy do Zamawiającego

  • Rola Inżyniera Konsultanta w procedurze roszczeniowej.
  • Kluczowe terminy złożenia roszczenia.
  • Konsekwencje przekroczenia terminów Subklauzuli 20.1 WK.
  • O co może rościć Wykonawca? Przykłady roszczeń.
  • Jakie dowody winien przedłożyć Wykonawca do roszczenia? Jak zbierać dowody?
  • Powiadomienie Wykonawcy i co dalej – przebieg procedury roszczeniowej krok po kroku.
  • Ile razy Wykonawca może składać wyjaśnienia i dokumenty do roszczenia?
  • Określenie w trybie Subklauzuli 3.5 WK – czy to koniec procedury roszczeniowej?
  • Konsultacje pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym w trybie Subklauzuli 3.5 WK.
  • Roboty dodatkowe / roboty zamienne – droga roszczenia czy polecenia zmiany?

Moduł 2 – Roszczenia Zamawiającego do Wykonawcy

  • Rola Inżyniera Konsultanta w procedurze roszczeniowej.
  • Termin złożenia roszczenia – czy faktycznie jest i jakie są konsekwencje jego przekroczenia?
  • O co może rościć Zamawiający?
  • Czy Zamawiający ma obowiązek przedłożenia dowodów na potwierdzenie swojego roszczenia?
  • Powiadomienie i co dalej – przebieg procedury roszczeniowej krok po kroku.
  • Określenie w trybie Subklauzuli 3.5 WK w procedurze roszczenia Zamawiającego?
  • Konsultacje Wykonawcy i Zamawiającego (3.5 WK) w procedurze roszczenia zainicjowanej przez Zamawiającego.

Moduł 3 – Zanim będzie za późno – skuteczna komunikacja

  • Dlaczego słysząc to samo, słyszmy co innego? – model płaszczyzn komunikacyjnych von Thun’a.
  • Jak efektywniej rozmawiać z różnymi typami współpracowników, zamawiających, klientów.
  • 5 toksyn komunikacyjnych – jakich błędów nie popełniać w rozmowie.
  • Aktywne słuchanie – jak radzić sobie, gdy rozmówca „leje wodę” lub jest „zamknięty w sobie”.
  • Komunikacja w sytuacjach konfrontacyjnych.

Moduł 4 – Komunikacja oszczędza czas…

  • Skuteczne delegowanie zadań.
  • 7 sposobów na produktywne spotkania i narady.

Moduł 5 – Komunikacja oszczędza czas… i nerwy

  • Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej (feedback) – 3 techniki działające (nawet) w trudnych sytuacjach.
  • 10 zasad konstruktywnego feedbacku – jak go przekazać, aby rozmówca potraktował go jako „cenny podarunek”, a nie krytyczną ocenę.
  • Asertywność – to więcej niż mówienie „nie”.
  • Asertywność – jak prezentować własne pomysły i rozwiązania.
  • Jak krytykować pomysły i rozwiązania, by nie podciąć ich autorowi skrzydeł…
  • Asertywność – jak zareagować „z klasą” na publiczną krytykę.
  • Asertywność – jak nie zgadzać się na niemożliwe.

Moduł 6 – Polecenie Inżyniera

  • Subklauzula 3.3 WK – realny sposób komunikacji czy instytucja martwa?
  • Konsekwencje wydania polecenia w trybie Subklauzuli 3.3 WK.
  • Czego obawiają się Inżynierowie przy stosowaniu Subklauzuli 3.3 WK?
  • Treść i forma polecenia Inżyniera.

Moduł 7 – Dyskusja

Zaplanowane terminy szkolenia

Niestety w obecnej chwili nie mamy zaplanowaych terminów szkolenia.